- Oggetto:
Qualitative Market Research in Organisational Practice
- Oggetto:
Qualitative Market Research in Organisational Practice
- Oggetto:
Anno accademico 2016/2017
- Docente
- Dott. Tiziana Carmen Callari (Docente di riferimento)
- Insegnamento integrato
- Altre attività in lingua (MAN0129)
- Altre attività in lingua III (MAN0190)
- Altre attività in lingua IV (MAN0191)
- Corso di studi
- Management dell'informazione e della comunicazione aziendale (D.M. 270/04)
- Anno
- 2° anno 3° anno
- Tipologia
- Servizi didattici integrativi
- Crediti/Valenza
- 3
- SSD dell'attività didattica
- SPS/08 - sociologia dei processi culturali e comunicativi
- Modalità di erogazione
- Tradizionale
- Lingua di insegnamento
- Inglese
- Modalità di frequenza
- Obbligatoria
- Tipologia d'esame
- Scritto
- Oggetto:
Sommario insegnamento
- Oggetto:
Programma
Qualitative Market Research is a business function which tries to anticipate and satisfy market requirements: i.e. identify customer needs, clarify marketing messages, generate ideas for improvements of a product, extend a line or brand, and/or gain perspective on how a product fits into a customer's lifestyle.
The course outlines the importance of this type of research to understand the complexity of the current markets and users, and explains the use and application of qualitative methods and techniques in productive and service organisations.
The course is intended for students who aim to become practitioners of marketing, and understand the role and value of qualitative research in organisational practice.
Testi consigliati e bibliografia
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