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Qualitative Market Research in Organisational Practice

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Qualitative Market Research in Organisational Practice

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Anno accademico 2016/2017

Docente
Dott. Tiziana Carmen Callari (Docente di riferimento)
Insegnamento integrato
Corso di studi
Management dell'informazione e della comunicazione aziendale (D.M. 270/04)
Anno
2° anno 3° anno
Tipologia
Servizi didattici integrativi
Crediti/Valenza
3
SSD dell'attività didattica
SPS/08 - sociologia dei processi culturali e comunicativi
Modalità di erogazione
Tradizionale
Lingua di insegnamento
Inglese
Modalità di frequenza
Obbligatoria
Tipologia d'esame
Scritto
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Sommario insegnamento

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Programma

Qualitative Market Research is a business function which tries to anticipate and satisfy market requirements: i.e. identify customer needs, clarify marketing messages, generate ideas for improvements of a product, extend a line or brand, and/or gain perspective on how a product fits into a customer's lifestyle.

The course outlines the importance of this type of research to understand the complexity of the current markets and users, and explains the use and application of qualitative methods and techniques in productive and service organisations.

The course is intended for students who aim to become practitioners of marketing, and understand the role and value of qualitative research in organisational practice.

Testi consigliati e bibliografia



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Ultimo aggiornamento: 10/04/2024 11:41
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